SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mazmun. Fakat bu iki mazmun mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri dâhilin kritik olan bu iki mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı daha hevesliçalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması dâhilin meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer geriışı konulemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da berenarı önemlidir. Hassaten SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkızılışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM muayyen bir bütçe dâhilin verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek dâhilin meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı beş altı daha hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Kısaca SEO dâhilin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir vesair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları olduğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu yer farklıdır. SEO çkızılışmaları daha katıksız icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir seyrüsefer akışı sağlamlar.
Bu iki mazmun, dâhilerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çkızılışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise amaç daha ticari olduğu dâhilin dâhilerikler SEO çkızılışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek bileğildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece iki mazmun arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha uygun evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.